tisdag 7 maj 2013

Audrey Niffeneggers nya bok

På väg hem till mig i detta nu är Audrey Niffeneggers nya roman The raven girl. Jag hade helt glömt att hon var påväg med en ny roman och jag blev glatt överraskad när den redan var utgiven.
Denna bok handlar om en brevbärare som får en dotter tillsammans med en korp (ja vaddå då?). De får en korpflicka som är instängd i en människas kropp. Hon känner sig obekväm som människa och vill inget hellre än att kunna flyga. Hon träffar en knepig doktor som påstår att han kanske kan hjälpa henne.
Det låter väl som en strålande synopsis? Återkommer när min läsning är avslutad.


Korrigering: Boken är en bilderbok för barn och jag fick just boken i min hand. Den ser oerhört fin ut och är säkert bra ändå. Läsrapport senare. 

2 kommentarer:

Hanna sa...

Och så himla fint omslag också!

Det mörka tornet sa...

Oj vad spännande!!!