måndag 9 juli 2012

Lack of books

Har nog aldrig läst så lite på en semester som jag gjorde när jag var i New York. Läste nog sammanlagt 10 sidor på 10 dagar. Så blir det ibland. Jag hade två nära-bok-upplevelser i alla fall. Den första var i en fin liten butik i East Village. Där hade de ett vackert boktorn som man INTE fick fotografera, yada, yada. Den andra var när jag på ett litet café såg en tjej sitta och läsa boken An object of beauty av Steve Martin. Den gick jag genast och köpte på Strand. Boken tillhör en av mina favoritgenrer, den utspelar sig i konstvärlden i New York. Yippie. Jag har bara läst några sidor än så länge så jag har inget utlåtande, men den verkar väldigt lovande. Sen att komikern Steve Martin har skrivit den är mest konstigt. Men han har ju skrivit en mängd böcker och manus så skriva kan han ju.

PS. De spelade in serien Girls på den gatan där vi bodde i Brooklyn, ser framemot nästa säsong! DS.






1 kommentar:

mind the book sa...

wooh, ny header, indiefilm och så den utlovande New York-romanen. mkt har hänt här sen sist.

ps. även jag var en late Nesser bloomer, men gillar bl.a. alla Barbarotti